lördag 22 december 2012

Jag velar..

Nu har det gått tre veckor från det jag startade med LCHF. Jag har gått ner ynka 7 hg.. WOOOW Nej inte alls! Jag som kämpat med mitt dåliga humör, darriga knän och ständig hunger. Jag ger upp! Ja det är inte så lätt som det låter. Ge upp är inte riktigt min grej...Jag tog en knäckemacka i morse.gott??


Nej inte särskilt men jag tror att förbuden,  får inte... går mig på nerverna. Jag ska fortsätta, jag ska inte ge mig , nej jag ska klara av det här.. Till april är det sagt, i mina mål. Nu när det blir jul så kommer jag att fuska lite, en skinkmacka, en chokladbit och så lite janssons frestelse. Sen är det bra! Annars så känns det väldigt skönt med denna långa ledighet.


Vi har skottat snö idag.. massor med snö och hackat is, massor med is..Vintern är här. Mysigt fast jobbigt! Ska försöka åka upp ett skidspår.. bästa motionen enligt mig.




Dagens tips: Var ihärdig... Ihärdighet innebär med andra ord att man hela tiden balanser på gränsen mellan att vara väldigt dedikerad en uppgift och att inte ha förmågan att kunna släppa taget om något och tänka i nya banor.

/ PIA

1 kommentar:

  1. Jag äter oxå lchf men tar en brödskiva om dan och lite andra kolhydrater då och då. Var segt men nu har jag gått ner 5,5 kg men kommer gå upp nu i juldagarna för då unnar jag mig...
    Önskar dig en fin jul, kram Suss

    SvaraRadera

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.