måndag 10 december 2012

Utmaningen del 2

Det här med träning är ju ett kapitel för sig. Jag som ägt ett gym och som varit gruppledare för både det ena och det andra borde skämmas nu så lite som jag tränar. Här kan ni läsa lite om just det och varför det blev som det blev.


 Fast jag har tänkt komma igång igen, utmaningen från  Hus, inspiration, inredning denna vecka var bl.a. att svara på 7 frågor. Men också att prova en app med hemmaövningar och att springa 5 km. Det sista kommer jag inte att göra men utmana mig själv på skidorna 5 km eller längre får det bli..+ plankan, rygglyft och armhävningar minst tre ggr denna vecka
  1. Då jag tränar som bäst... På morgonen eller mitt på dagen.
  2. I mina öron... Ja det kan vara hits från radion gärna pop och rock musik. Åhh!!! Michael Jacksson, Madonna, Magnus Uggla och många fler... 
  3. Målet med träningen är att få bättre kondition, muskelmassa och snyggare kropp.
  4. Favotitmat??? Ja jag älskar Sushi som jag inte kan äta just nu( LCHF) och kyckling som går alldeles utmärkt.
  5. Källa
  6. Jag mår som bäst när jag kan träna olika sorters träning men gärna step-up, powerwalk, skidor och simning.
  7. Varför tränar jag då? Jo för att hålla mig igång, motverka krämpor och sjukdommar. Och för att det är sååå roligt! Endorfinerna sprudlar...
  8. Jag tränar helst? var som helst faktiskt men gärna ute i friska luften.
Dagens tips: Ställ dig dessa frågor och fundera lite.
/ Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.