Träningsklädd

Träningsklädd
Kläder för träning, klicka på bilden!

torsdag 29 augusti 2013

Röra på sg!

 

Japp,  det ska man göra och gärna varje dag. Jag har antagit en utmaning igen,  den att klara 100 pass på 4 månader. Gjorde det i våras.


 Det var inte så svårt alls, inte då i alla fall kanske att hösten blir lite tuffare med tanke på att jag bor utanför samhället och ingen gatubelysning finns. En pannlampa kanske och så får man inte vara mörkrädd. Dom fyra månaderna gjorde jag massor av roliga träningspass och jag mådde alldeles utmärkt. Nu hoppas jag på samma resultat. Jag har inte legat på sofflocket den här tiden i mellan men gått lite på sparlåga om man säger så. Nu ska det bli tuffa tag igen. Magen ska bukta åt ett annat håll innan jul, ja det är i alla fall mina planer. Konditionen ska öka, livslusten också. Men den kommer automatiskt. 

Hösten kan vara rätt så deppig hos mig,  så endorfiner och sociala möten i träningslokalen ska nog göra gott i en frusen själ. Om ni känner er sugna på att haka på så kolla in här och anta utmaningen.

Dagens tips: Anta en utmaning!


 Det krävs dock att man är med på facebook.

.

onsdag 21 augusti 2013

Mat och livsstil!




Idag ska jag rekommendera en bok som jag just fått tillbaks. Har lånat ut den till en som läst till kostrådgivare. Nu har jag inte diabetes men däremot lite övervikt så inspiration i form av en bra bok är inte fel.  Den tar upp GI ( glykemiskt index) ett mått på hur olika kolhydrater påverkar blodsockret. Hur fort det höjer blodsockret och hur det påverkar kroppens insulinomsättning.
Den har allt från motion till recept och alternativa behandlingar och livsstilsprogram. En faktabok och må-bra bok i ett.
Dagens Tips: Läs den!

/ PIA

 

tisdag 13 augusti 2013

Slut på sötebrödsdagarna...

Jag menar då,  att nu är det hög tid att öka på motionen igen. Jag har visserligen hållit igång med promenader eller powerwalkat som en del säger. Jag har både simmat och cyklat. Har tränat armar och mage men inga konditionspass av det tuffaste slagen har det blivit. Jag saknar dom, det är ju ändå då konditionen ökar och man får den där extra orken. För att få inspiration så kollar jag in hälsobloggar, jag läser om träning och jag tittar på bilder av friska och sunda människor som oftast ser så glada ut. En sporre för mig.  Om ni vill så kolla in Lindas blogg hon verkar ha en störtskön syn på livet. Bra tips på lite av varje.

Nu är det alltså dags att planera sin träning, kolla schemat och lägga in mina pass i kalendern så att den blir av. Det betyder att om det står träning på torsdag kl. 19 så är det just det som gäller. Jag är upptagen då vad som än händer (nästan). Nu ska jag bara se till att bli av med min förkylning och öronvärk, sen jäklar ska det bli ordning igen.

Dagens tips: Var beslutsam!