lördag 2 november 2013

Vänskap & hårdträning!


Det finaste i världen kan vara vänskap, den är ovärderlig tycker jag. Nu pratar jag äkta vänskap, den som är ganska så djup. När man vet att det inte är ytligt och tillgjort utan att det verkligen är vänskap. Väldigt viktigt för hälsan att ha vänner.
 

I dag så tvekade jag lite inför träningspasset, kände mig lite halv-seg och trött. Man ska väl inte svika gänget tänkte jag..
Jag tog mig ändå ner till träningslokalen och möttes av en vän som gav mig en present. Den lilla gesten gjorde min dag så mycket bättre. Det kändes inte alls tungt och trögt längre, utan bara kul. Nu har jag turen att ha sådana vänner omkring mig, fina vänner som man vet att man kan anförtro sig till, litar på och aldrig skulle svika. Jag har inte jättemånga men några få alldeles speciella vänner.



På dagens schema lite senare väntade lite jobb hos föräldrarna. Hårt jobb som att kasta in ved och trava 3 kubik. Hårdträning kan man säga. Nu var vi ett gäng som skulle hjälpas åt så det blev gruppträning. Ha! Ha!  Samma sak igen, vänner som gör dagen lättare och roligare.Tänk vad enkelt det blir helt plötsligt.  
Dagens Tips:  Var rädd om dina vänner!
/ Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.