torsdag 30 januari 2014

På tur!

Äntligen kan man välja att åka skidor. En av dom motionsformer som jag gillar väldigt mycket. Inte att tävla, nej bara gå på tur som man säger. I dag har jag min tidiga dag så jag hinner se dagsljuset.  Det får bli en liten tur på eftermiddagen. Jag lovade mig själv nya skidor denna säsongen, fast när jag tänker efter så får dom gamla hänga med ett tag till. Jag har svårt att skiljas från dom. Anno 1982.

På kul så kollade jag kaloriförbrukning och blev inte så förvånad faktiskt.423 kcal förbrukning när jag åkte skidor  jämfört med om jag skulle ha utövat aerobics i högt tempo 370 kcal i 40 min uträknat på min vikt. Kör så det ryker... eller snarare yr.
/ PIA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.