torsdag 16 januari 2014

Utmaningarna avlöser varandra!

Tänk så himla fort man vänjer sig vid nya vanor. Jag längtar numera efter mina träningspass, nästan alltid. Klart att det känns trögt och tungt vissa dagar men i det stora hela så är det bara positivt. I kväll har jag tränat Tabata mixat med step i 75 minuter och invigt mitt nya träningslinne. Ett rosa från H&M, det kändes bra.


Den nya utmaningen är en 21 dagars utmaning där man ska:
  • Träna tre gånger i veckan eller mer ( intensivt och svettigt) Jag ska träna två hårda pass, simma ett pass och så yoga eller pilates 1 dag
  • Promenera utomhus varje dag minst 15 min.
  • Göra tre hälsosamma förändringar eller fler och hålla sig till dom.
Mina hälsosamma förändringar blev att äta vegetariskt en dag/ vecka, att drastiskt dra ner på snabba kolhydrater och att unna mig en skön stund i bastun med min kära 1 dag i veckan. Relaxa och stressa ner. Det är lika viktigt som att träna tycker jag.
För mig funkar utmaningar väldigt bra som en sporre, man är med i en sorts grupp där man peppar och stöttar varandra. Eftersom den här utmaningen är över den sista januari så hoppar jag på nästa som börjar den 1:a Februari...100 pass på fyra månader ----igen.
/ Pia

1 kommentar:

  1. Hej! Kul att du hittade min blogg, så jag kunde hitta din...
    Oj vad roligt att hitta en blogg som din, som verkligen skriver om träning o mat och ändå inte är typ 18 år (f´låt) och
    vältränad från födseln, som vissa träningsbloggare verkar vara.
    Jag gillar att man ska utmana sig själv. Kul att du gillar Step också, det är ju så himla kul. Jag känner ibland att mina ben inte hinner med vissa snabba rörelser, men då kan man "göra sitt" tills man kommer ifatt. Nu kommer jag att följa dig och dina utmaningar. Kämpa på. 100 pass på fyra månader, den ska jag nog tänka på.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.