Träningsklädd

Träningsklädd
Kläder för träning, klicka på bilden!

tisdag 30 december 2014

Demi vegetarisk mat.


Mitt val att bli Demi vegetarian ( typ 1) har jag klurat lite på ett tag. Tänkt fram och tillbaks och undrat om jag klarar av det. Eftersom jag kraftigt drog ner på kolhydraterna i april och märker att jag mår så mycket bättre av det så vill jag fortsätta så klart.  Tex. Psoriasisen, den är så gott som borta, bara det är helt värt alla mackor i världen. Nu kan jag fuska lite ibland men då väljer jag dinkel mjöl om jag bakar och fullkornsbröd.


 Vad ska jag äta nu då kan man undra.
Ja tex. omelett med räkor. Lax, makrill, torsk, musslor, kräftor, krabba, spätta fiskburgare, kyckling i alla former och så Quorn, svamp, vegetarisk korv, soppor och grönsaker i oändlighet. Jag kan äta råris, Quinoa, linser och bönor. Så javisst, jag tror det kommer fungera bra. Det finns ofta vegetariska rätter på restaurangerna och på jobbet så är det fler än jag som är vegetarianer.
 Varför? Jo för miljöns skull och min egen hälsa. För att jag är så himla nyfiken på effekterna också.
Vi får se hur det går. Jag återkommer så klart. / Pia


lördag 27 december 2014

Träningsmotivation!

Hej och på återseende kan man kanske säga eller
God fortsättning går också bra. Det var nästan ett år sedan jag gjorde inlägg här, men nu har jag gjort ett val. Jag ska försöka hålla igång mina tre bloggar och skriva var tredje dag på dem. Start i januari. Galen?? Nej men jag brinner för friskvård, för hem och inredning och sist men inte minst för Trädgård.  Jag testar i alla fall ett tag. 
 
Madonna(2014)
Bilden lånad från nätet.
 Motivation var det ju det skulle handla om idag.  Hur får man det? Ja det finns ju många sätt men för mig funkar en pådrivande person / kompis väldigt bra, Dagliga eller ofta förekommande kommunikation som handlar om träning, hälsa och välbefinnande får mig att tända till.  Att peppa varandra och stötta varandra i träning är bra. Just positiv feedback funkar mycket bra. Som  allt här i livet skulle jag vilja säga. Att läsa och bli inspirerad av hälso- tidningar funkar också. Gruppträning är bra för mig, jag tar i lite extra då vill liksom inte ge upp i första taget. En annan sak som jag tränat på ett tag är, att se sig själv efteråt i huvudet och i tanken. Den känslan när man är klar med sitt träningspass och den endorfinkick man faktiskt får. Det är den man ska ha i focus när det stretar lite emot att ta sig till träningslokalen. Ok jag är kanske ingen expert men lite kunskaper har jag faktiskt och mental träning är bra. Jag är ju till åren kommen      skulle väl några kanske säga men jag känner mig rätt pigg och alert ändå.
 
Jag brukar tänka på att självaste Madonna faktiskt är äldre än mig Fniss!   

Då ska väl ändå jag kunna kämpa på lite. Motivation igen. Förebilder alltså.. Det är bra!  Nu kanske ni tror att jag inte tränat på ett år, men se då tror ni fel för jag har varit tokaktiv hela tiden. Ibland mer och ibland mindre.
 
Dagens tips! Ge dig själv träningsmotivation.
 
Vi hörs då../ Pia