onsdag 4 november 2015

Sjuk eller lojal?



Jaha då har jag fått reda på varför det gnolar och värker i min armbåge. Fått provsvaren från labb att jag är så himla frisk och kry för övrigt, ja i alla fall om man ser efter i blodet. Inga vitaminbrister eller annat konstigt. Jätteskönt! Som en sorts besiktning faktiskt. Nu visade det sig att mina muskelfästen var inflammerade och det faktum att jag inte kunnat sova ordentligt på ett tag gör så klart att man blir trött. 

Den där onda cirkeln ni vet. När man vaknar dödstrött med en sådan värk att man helst vill kapa armen eller bara gråta lite och samtidigt känner att det faktiskt inte funkar så bra att stanna hemma från jobbet. (Det är verkligen inte lätt att hitta vikarier fast arbetslösheten är hög i vårt land.) Då åker man dit och är på halvfart, försöker att inte anstränga armen i onödan. 

                                     
Ok är det här verkligen friska tankar tänker ni kanske nu. Ja det kan ju diskuteras faktiskt. Om det är möjligt att kunna jobba och få lite lättare arbetsuppgifter så Ja då tycker jag det. Man är igång, man slipper karensdag, man får lite social kontakt, tröst, uppmuntran och sånt gör att man faktiskt frisknar till snabbare.( ingen vetenskaplig forskning som jag kan hänvisa till här) Det smittar ju inte i alla fall. Fast, om man är så medtagen av sömnbrist eller smärta så att det påverkar arbetet eller att kollegorna på jobbet känner att jag är en belastning. Då ska man självklart stanna hemma eller? Vad tycker ni? Ska man jobba på halvfart eller ska man sjukskriva sig och bara tänka på sig själv?

/ Pia

1 kommentar:

  1. Ja det är ett dilemma som är svårt att ta ställning till tyvärr.
    tror att man ska försöka ta hand om dig själv när man är ledig och fundera på om alla måsten är verkliga måsten. Göra det som verkligen känns bra.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.