torsdag 3 mars 2016

Nyttig pizza utan mjöl!

Halloj där.
Jag är väl inte den enda som försöker hitta nyttiga och hälsosamma rätter här i världen. Jag är säkert inte den enda som skulle vilja bli av med några överflödskilon heller kan jag tro. Nu så har jag bestämt mig för det på djupaste allvar. Jag har gjort något som jag aldrig trodde jag skulle göra, nämligen druckit mig mätt. Just det, sådana där små påsar som man shakar med vatten och dricker i stället för lunch, frukost och middag. Fast där går gränsen för vad jag pallar, middag måste jag ha. Så då får man klura ut ett magert alternativ. Jag gjorde en pizzaomelett.



Jag använde detta för en portion: ( 198 Kcal)

  • 2 champinjoner 
  • 2 tsk rapsolja 
  • 1 tomat 
  • 1 ägg+1äggvita 
  • 2 msk. vatten
  •  1/2 dl. stekta kålrotsstavar. (rester från gårdagen) 
  • 2 msk riven ost 
  • svartpeppar, oregano, lite salt
Stek champinjonerna i oljan, tillsätt kålrötterna och häll över omelettblandningen ( ägg+vatten)
Sänk värmen och skaka pannan. Skiva tomaten och lägg på strö över kryddorna och den rivna osten. Sätt på ett lock och låt det stå på eftervärmen 5 minuter.

Andra dagar har jag ätit kycklingsallad eller annan sallad och kors i taket... Här rasar det neråt på vågen. Jo just det,jag tränar också regelbundet för att det känns skönt. 
/ Pia

1 kommentar:

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.