Träningsklädd

Träningsklädd
Kläder för träning, klicka på bilden!

söndag 20 november 2016

Klädd i vitt för fit.

Det finns verkligen en uppsjö med snygga och bra träningskläder. Om det kan sporra en till att träna så gör det absolut inget att det ligger lite yta bakom. Jag gillar den vita looken från Puma, den ser riktigt fräscht ut. 

Fast jag kommer ju inte igång med min träning, hur svårt ska det vara kan man undra. Jag vet ju att jag mår mycket bättre när jag är i form. Jag vet att jag slipper ryggskott om jag har magmuskler och har tränat upp ryggen. Jag vet så himla mycket men ändå så fastnar jag i soffan. Så himla märkligt.

Om man inte gillar vitt eller Puma så finns det massor av annat att välja på. Kika här nedan, riktigt bra priser också.



1. Puma HÄR / 2. Puma HÄR / 3. Calvin Klein HÄR / 4. Calvin Klein HÄR / 5. Nike Sportswear HÄR / 6. Fenty x PUMA by Rihanna HÄR
Jag tänker så här, om jag varje dag kikar på träningskläder, träningspass, folk som är vältränade så kanske det peppar mig till att få tummen ur.
/PIA
Inlägget innehåller adlinks och är sponsrat.

fredag 11 november 2016

Yoga-snyggt.


Tänkte att jag skulle komma igång med någon sorts träning. Yoga är ju riktigt skönt och nyttigt också. Kan verkligen behövas för mina stela kroppsdelar.  Känner mig lika smidig som ett kassaskåp. Har suttit länge och ojat mig . Ingen återvändo, inga ursäkter nu kör vi. Det är bra att ha bekväma kläder så att man kan röra sig obehindrat. Inte för att man måste ha några nya kläder,  men kul att kika på vad som finns i alla fall. 

Inlägget innehåller affiliatelänkar



1. Sport-BH HÄR / 2. T-shirt HÄR / 3. Byxor HÄR / 4. Byxor HÄR / 5. Väska HÄR / 6. Yogamatta HÄR / 7. Sport-BH HÄR

Rosa är ju bara sååå fint. Japp jag har redan en yoga matta, ja den är rosa självklart.
/ PIA

inlägget är sponsrat.

måndag 7 november 2016

Om vinter, D-vitamin och sånt.

Det snöar för fullt här idag. Jag som är sjukskriven har inga måsten på att gå ut eller köra bil bland snöflingor och halka. Men jag skulle gärna ta en lång promenad eller skidtur och njuta av vintern. Bli så där härligt varm i kroppen få rosiga kinder och sen komma in i värmen vid brasan och dricka en kopp te eller kanske hellre kaffe. 


Jag läser på facebook och bloggar om alla reaktioner och känslor som finns kring vintern. Tänker hur olika vi är och varför den berör oss på så olika sätt. Någon skriver om D-vitaminet som bildas i oss av solens ljus. Måste man gå ut för att få det?  Då blev jag nyfiken så klart.  Kollar upp och läser på.
Bildresultat för d vitamin

Det här kom jag fram till:

Utomhus: fast bara maj - augusti mitt på dagen.15-20 minuter  Enkel tumregel: solen måste upp minst 45 grader över horisonten (så att din skugga är kortare än du) för effektiv D-vitaminbildning. Annars filtreras den mesta UVB-strålningen bort i atmosfären. Tillskott rekommenderas under vinterhalvåret. (Äsch jag äter fet fisk och ägg och dricker lättmjölk tänker jag.) Jaha men det behövs 17 ägg,  eller 6 liter mjölk om dagen för att få i sig dagsbehovet 1000 IE enligt forskning. Livsmedelsverket är mer restriktiva och säger 300 IE.  

Sedan läste jag vilka hälsovinster man får genom att äta D-vitamin eller att inte ha brist. Jag pratar om bättre imunförsvar, motverkar trötthet och depression,  minskad eksem, bra mot astma och pollenallergier och även studier kring minskad fettmängd. Så absolut ska jag investera i några burkar. Eftersom jag är en vinterälskare så kommer jag vistas utomhus minst 15 minuter varje dag ändå, vare sig det bildas någon D-vitamin eller inte.

/Pia