torsdag 5 januari 2017

Utmaning!

Halloj! 
Jag gillar utmaningar det triggar mig på något sätt som är svårt att förklara. Det kan vara att jag sätter upp ett ganska så svårt mål och sedan klarar av det som ger mig den där extra lilla kicken.

 
Min utmaning just nu är att vattenfasta. Jag är inne på min fjärde och sista dag. Känner mig lite snurrig i kolan idag men inte alls så farligt. Snurret kan ju bero på att jag satt uppe typ hela natten och kollade på hockey. När man vattenfastar så dricker man massor av vatten, kaffe, te och så en kopp misosoppa eller buljong /dag. Det går bra att knapra på gurka också och i nödfall dricka en cola light.
Jag tuggar på isbitar också Mums! Ha Ha! Det går utmärkt att smaksätta vattnet med gurka, citron eller lime och kolsyrat vatten känns som lyx.  Jag har följt en diet i 6 veckor med färdiga menyer, inköpslistor och recept och mitt mål var att gå ned 7 kilo. Jag har lyckats med 6 (bra va med tanke på att det varit jul och nyår) men kommer efter fastan säkert gå upp några kilon direkt.
Jag fortsätter några veckor till och sedan kommer jag äta som jag brukar fast tänka mig för vad gäller mängd. Det här handlar om att minska på kolhydraterna och vissa dagar äta mindre (5:2 dieten)Jag har lärt mig mycket om vad som mättar och ändå är bra för mig att äta. Fått massor av bra recept på goda maträtter som jag absolut kommer göra ofta. Ja ni kommer få ta del av mina favoriter senare om ni vill.
Ostgratinerad fisk med granatäpple, färska fikon, äpple och valnötter på salladsbädd
Inte så svårt alls och jag känner att jag mår mycket, mycket bättre av att undvika gluten och socker så mycket jag kan. 

Tomatsoppa med zucchini och keso.
På grund av hälsporren så har jag inte kunnat motionera så som jag brukar heller men det ska bli bot och bättring där också. 
Ha en riktigt mysig trettondagsafton. 

/Pia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver ett par ord! Om du inte har något konto så kan du kommentera ändå, välj som anonym ock skriv ditt namn i kommentaren om du vill.